Wireless Keyboards/ Mice

Discussion in 'OT Technology' started by BiscuitsNgroovy, Feb 19, 2008.

  1. BiscuitsNgroovy

    BiscuitsNgroovy OT Supporter

    Joined:
    Nov 17, 2004
    Messages:
    12,987
    Likes Received:
    0
    Location:
    Austin, TX
    Anyone know of some good ones? If so post them w/ price and specs.

    I bought some shitty combo from Fry's for 30$ that I'll probably just return.
     
  2. P07r0457

    P07r0457 New Member

    Joined:
    Sep 20, 2004
    Messages:
    28,491
    Likes Received:
    0
    Location:
    Southern Oregon
    ( (keyboard || mouse) && Wireless ) != Good.

    /thread.
     
  3. michael grabtree

    michael grabtree OT Supporter

    Joined:
    Jan 18, 2007
    Messages:
    19,121
    Likes Received:
    0
    Location:
    4900 Centennial Boulevard
    logitech mx3200 can be had for around $50 AR
     
  4. Sexual Vanilla

    Sexual Vanilla New Member

    Joined:
    May 23, 2005
    Messages:
    6,305
    Likes Received:
    0
    Location:
    South Carolina
    Please expound.
     
  5. waldo98

    waldo98 OT Supporter

    Joined:
    Jul 16, 2004
    Messages:
    11,063
    Likes Received:
    9
    Location:
    SoCal
    I actually picked this combo up for around 35 bucks AR a few weeks ago. If you do a search on slickdeals.net, you should be able to find the deal or something similar.

    I love the mx3200 combo BTW
     
  6. difd421

    difd421 New Member

    Joined:
    Oct 30, 2007
    Messages:
    59
    Likes Received:
    0
    Can you give me the deal link? I just found the Logitech MX3200 for $48
     
  7. P07r0457

    P07r0457 New Member

    Joined:
    Sep 20, 2004
    Messages:
    28,491
    Likes Received:
    0
    Location:
    Southern Oregon
    expound what?

    Wireless keyboard and mice suck bfdd. Batteries suck. Lag sucks.

    Get a decent USB keyboard (no, not logitech) and get a decent USB mouse (logitech does make good mice).

    I recommend an apple USB keyboard... They're stylish, small, functional, and very robust (made by mitsumi).

    I recommend a logitech mx518 or g5 mouse... Again, stylish, function, love the adjustable dpi, etc.
     
  8. Sexual Vanilla

    Sexual Vanilla New Member

    Joined:
    May 23, 2005
    Messages:
    6,305
    Likes Received:
    0
    Location:
    South Carolina
    Apparently I'm not as big a stickler for mice and keyboards as you are, but in my experience, I have not noticed any difference between using cabled mice/keyboards and wireless.
     
  9. BiscuitsNgroovy

    BiscuitsNgroovy OT Supporter

    Joined:
    Nov 17, 2004
    Messages:
    12,987
    Likes Received:
    0
    Location:
    Austin, TX
    Yeah, I got a wireless keyboard/mouse and they are awful. I might just invest in some extension cords for my wired mouse/keyboard. The reason I initially made this thread is I hooked my computer up to my tv and want to use it from my couch.
    [​IMG]
     
  10. deusexaethera

    deusexaethera OT Supporter

    Joined:
    Jan 27, 2005
    Messages:
    19,712
    Likes Received:
    0
    I've been using a Logitech wireless keyboard and trackball since 2001 and I love them. Then again, Logitech is the only brand of keyboard/mouse worth buying, so that's no great surprise.

    I do have to say that you're a fool if you don't use Energizer Lithium batteries, though, because those are the only kind of batteries that wireless KB/MS's won't devour on a regular basis.
     
  11. 1999TL

    1999TL New Member

    Joined:
    Sep 22, 2006
    Messages:
    484
    Likes Received:
    0
    Location:
    Lubbock, TX
    You need a bluetooth setup for that range.
     
  12. P07r0457

    P07r0457 New Member

    Joined:
    Sep 20, 2004
    Messages:
    28,491
    Likes Received:
    0
    Location:
    Southern Oregon
    I disagree.

    As for high-end mice, yes Logitech is best with their mx518/g5. As for low-end mice, I would rather get a Microsoft Optical:
    [​IMG]

    As for keyboards, Logitech keyboards SUCK SO BAD. I'll take a mitsumi-built apple keyboard, any day. Short of that, I'll stick with a MS keyboard.

    USB cord trumps even lithiums.
     
  13. dissonance

    dissonance reset OT Supporter

    Joined:
    May 23, 2006
    Messages:
    5,652
    Likes Received:
    1
    Location:
    KS
    Agreed. I have had that mouse (but the 5-button version) for 6-7 years and would never trade it for anything. Others have used it and even commented on liking it whom could care less about computers (ie: my mother).
     
  14. P07r0457

    P07r0457 New Member

    Joined:
    Sep 20, 2004
    Messages:
    28,491
    Likes Received:
    0
    Location:
    Southern Oregon
    yep. It's the only mouse that has survived my tech benches for more than a day, lol.
     
  15. BiscuitsNgroovy

    BiscuitsNgroovy OT Supporter

    Joined:
    Nov 17, 2004
    Messages:
    12,987
    Likes Received:
    0
    Location:
    Austin, TX
    I've been using that Mouse for like 3 years, I've never found another mouse that I like as much as it.
     
  16. redfred18t

    redfred18t New Member

    Joined:
    Jan 21, 2008
    Messages:
    1,842
    Likes Received:
    0
    Location:
    Western MA
    they're so simple, thats why they're great.
     
  17. deusexaethera

    deusexaethera OT Supporter

    Joined:
    Jan 27, 2005
    Messages:
    19,712
    Likes Received:
    0
    Of course you do. Btw, I think the sky is blue.

    When you're done explaining atmospheric diffraction and the myriad circumstances under which the sky is not blue, I'd be interested to know what Logitech keyboards you've used that are so shitty. They're the only brand you can clean effectively, among other things.

    Except in the category of usable range.
     
  18. dissonance

    dissonance reset OT Supporter

    Joined:
    May 23, 2006
    Messages:
    5,652
    Likes Received:
    1
    Location:
    KS
    Low end wirelss Logitech's blow ass. I know several different people who've gotten them and they never last more than 6 months. The higher end stuff is good though
     
  19. P07r0457

    P07r0457 New Member

    Joined:
    Sep 20, 2004
    Messages:
    28,491
    Likes Received:
    0
    Location:
    Southern Oregon
    Well I guess you can correctly state items that a preschooler would know. That doesn't change the fact that you're an idiot when it comes to anything technical.

    All of them have been shitty, in my experience. As for cleaning, I don't, anymore. every few months I buy a new keyboard. In fact, I have a few spare keyboards in my closet, new-in-box for this purpose.

    as for cleaning, almost all of them can be easily cleaned in a dish washer.

    Nope. If you want to use something across the room, chances are that a keyboard/mouse are not the correct input devices.

    In a media center scenario, a remote is the correct solution.
     
  20. deusexaethera

    deusexaethera OT Supporter

    Joined:
    Jan 27, 2005
    Messages:
    19,712
    Likes Received:
    0
    1. Can't type on a remote control.

    2. "All of them are shitty" is a fucking cop-out. I want model numbers. I've had my Y-RC14 since 2001 and it's never crapped out on me. Not to mention, unlike all the cheap brands, on this one the key tray is removable and washable as a unit, leaving the electronics safe and dry on the counter, without having to pry pieces away from each other to get the key tray off.

    EDIT: Pity; it doesn't look like they sell the keyboard I have anymore.
     
  21. DaveyD

    DaveyD Fuck Ohio State, son

    Joined:
    Oct 24, 2004
    Messages:
    18,781
    Likes Received:
    0
    Location:
    Somewhere in Minnesota
    :ugh:

    What the fuck, do you eat a fucking thanksgiving dinner at your computer that you need to put your keyboard in the dishwasher?
     
  22. P07r0457

    P07r0457 New Member

    Joined:
    Sep 20, 2004
    Messages:
    28,491
    Likes Received:
    0
    Location:
    Southern Oregon
    If you're using a TV as a monitor and you're so far away that a USB keyboard doesn't make sense, then you don't need to be using a keyboard. What you're doing at that range is probably best served by a remote control.

    You're not worth the time, dude. :mamoru:

    I've never had to "pry" anything away. Most keyboard disasemble very easily using a screwdriver and some philips/torx bits.

    :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
     
  23. P07r0457

    P07r0457 New Member

    Joined:
    Sep 20, 2004
    Messages:
    28,491
    Likes Received:
    0
    Location:
    Southern Oregon
    After using a keyboard for approx 12 hours a day, 7 days a week, it gets pretty dirty... Especially when you gotta unload a truck, unpack boxes, manage inventories, handle machines and tech work, etc...

    A dishwasher is a FAST, EFFICIENT, and relatively safe method for cleaning a keyboard.

    [​IMG]
     
  24. dissonance

    dissonance reset OT Supporter

    Joined:
    May 23, 2006
    Messages:
    5,652
    Likes Received:
    1
    Location:
    KS
    Based on your soil levels... you don't type very many questions do you.
     
  25. P07r0457

    P07r0457 New Member

    Joined:
    Sep 20, 2004
    Messages:
    28,491
    Likes Received:
    0
    Location:
    Southern Oregon
    lol, no. :o
     

Share This Page