GUN why the FUCK is TAD GEAR so fucking expensive?

Discussion in 'On Topic' started by dpixel8, Jun 26, 2009.

  1. dpixel8

    dpixel8 New Member

    Joined:
    Feb 8, 2001
    Messages:
    48,450
    Likes Received:
    0
    Location:
    WI Go Bucky!!!!!!!
    :ugh2: is it just because the shit is tacticool? isn't there other companies that make the same type of gear for a LOT fucking less? jesus christ, their "summer specials" are outrageous
     
  2. Razardica

    Razardica Active Member

    Joined:
    Sep 25, 2003
    Messages:
    47,092
    Likes Received:
    0
    Location:
    Phoenix, AZ
    triple aught is how many zeros are in your final total brah

    it's overengineered and awesome

    I have a couple TAD gear things
     
  3. dpixel8

    dpixel8 New Member

    Joined:
    Feb 8, 2001
    Messages:
    48,450
    Likes Received:
    0
    Location:
    WI Go Bucky!!!!!!!

    :rofl:

    and it's not over engineered. it's over designed.

    what do you have and is it worth it? looking at one of their hoodies, or a fleece for this coming fall/winter. yes, they look damn good, but is it worth it
     
  4. Razardica

    Razardica Active Member

    Joined:
    Sep 25, 2003
    Messages:
    47,092
    Likes Received:
    0
    Location:
    Phoenix, AZ
    nah, this stuff is engineered obviously, that's why it's so expensive

    I have the Ranger hoodie and the AAC jacket

    they are both neat
     
  5. dpixel8

    dpixel8 New Member

    Joined:
    Feb 8, 2001
    Messages:
    48,450
    Likes Received:
    0
    Location:
    WI Go Bucky!!!!!!!
    warm? are they actually much more ergonomic while shooting? or do you just have them because they're "neat" and tacticool?
     
  6. Razardica

    Razardica Active Member

    Joined:
    Sep 25, 2003
    Messages:
    47,092
    Likes Received:
    0
    Location:
    Phoenix, AZ
    It's warm for a softshell.

    I dunno if it's more ergonomic - I have it because I like the way it looks, and I have the AAC one because I like the design and logo.

    I don't really care much about tacticool stuff - I already have all the best shit and really, the only people who have better, neater shit than me are super super rich or on an ODA - so I am cool with that.

    Besides, I had the Mountain Hardware G20 and Alchemy before they were tacticool.
     
  7. dpixel8

    dpixel8 New Member

    Joined:
    Feb 8, 2001
    Messages:
    48,450
    Likes Received:
    0
    Location:
    WI Go Bucky!!!!!!!

    really worth the price though? (i am a cheap ass) I really love how the stuff looks. I absofuckinglutely love the way they designed the hoods, so they're inconspicuous (I fucking HATE hoods that I have to unzip if I don't need them, or they fucking hang around, get caught in the wind, etc)
     
  8. Razardica

    Razardica Active Member

    Joined:
    Sep 25, 2003
    Messages:
    47,092
    Likes Received:
    0
    Location:
    Phoenix, AZ
    Ummmm, I think it's worth it - but that's all relative.

    I really like it.

    I wear my Mountain Hardware G20 more though - it does not have a hood, just a high collar.

    I wear it with a Mountain Hardware Dome Perignon.

    I actually have that jacket on in my profile pic if you wanna check it out.
     
  9. dpixel8

    dpixel8 New Member

    Joined:
    Feb 8, 2001
    Messages:
    48,450
    Likes Received:
    0
    Location:
    WI Go Bucky!!!!!!!

    I think I have that same MH one. Replaced my TNF Denali (wore a few of them for years and the quality went to fucking shit).

    Just don't know if the accountant will let me justify this. they have a couple good deals on their closeout rack. hrm.

    what size are you btw? I am 5'4", usually wear Medium stuff. If I am going to order something and not be able to return it, want to make it correct


    EDIT: the G20 is just fleece though, correct? At least that's what mine is (can't remember the model). I want something that is more of a shell, kinda like the Stealth Hoodie: http://www.tadgear.com/x-treme gear/apparel main/stealth_hoodie_classic.htm

    seems like it is more of a shell with an inner that is soft like fleece. I hate having to wear the fleece and then something over it when it gets below zero
     
  10. Razardica

    Razardica Active Member

    Joined:
    Sep 25, 2003
    Messages:
    47,092
    Likes Received:
    0
    Location:
    Phoenix, AZ
    I have an XL - I am 6'4" and 195.
     
  11. dpixel8

    dpixel8 New Member

    Joined:
    Feb 8, 2001
    Messages:
    48,450
    Likes Received:
    0
    Location:
    WI Go Bucky!!!!!!!

    I kinda like the Robin Hoodie TechWool

    probably medium. ugh. i hate this shit. I am so fucking indecisive
     
  12. Razardica

    Razardica Active Member

    Joined:
    Sep 25, 2003
    Messages:
    47,092
    Likes Received:
    0
    Location:
    Phoenix, AZ
    I have the side tensioners all the way down so that it's skin tight - I basically had to get an XL for length, not girth. I am not the most fit person out there, but I am not fat by any stretch.
     
  13. dpixel8

    dpixel8 New Member

    Joined:
    Feb 8, 2001
    Messages:
    48,450
    Likes Received:
    0
    Location:
    WI Go Bucky!!!!!!!

    I have a shorter upper torso, and I hate shit that hangs below my waist.

    fuck, this isn't bad for $130: http://www.tadgear.com/x-treme gear/apparel main/robin_hoodie_ss.htm
     
  14. dpixel8

    dpixel8 New Member

    Joined:
    Feb 8, 2001
    Messages:
    48,450
    Likes Received:
    0
    Location:
    WI Go Bucky!!!!!!!
    btw, thanks for not being a dick, and answering my questions. I appreciate it
     
  15. Razardica

    Razardica Active Member

    Joined:
    Sep 25, 2003
    Messages:
    47,092
    Likes Received:
    0
    Location:
    Phoenix, AZ
    am I normally a dick? lol

    np

    any of the higher end softshells (beyond, ICE, TAD, mountain hardwear) are all gonna be nice
     
  16. dpixel8

    dpixel8 New Member

    Joined:
    Feb 8, 2001
    Messages:
    48,450
    Likes Received:
    0
    Location:
    WI Go Bucky!!!!!!!

    Yeah, I love MH stuff. Just really wasn't sure about TAD.
     
  17. dpixel8

    dpixel8 New Member

    Joined:
    Feb 8, 2001
    Messages:
    48,450
    Likes Received:
    0
    Location:
    WI Go Bucky!!!!!!!

    fuck all that logo shit for an extra $100 :greddy:
     
  18. dpixel8

    dpixel8 New Member

    Joined:
    Feb 8, 2001
    Messages:
    48,450
    Likes Received:
    0
    Location:
    WI Go Bucky!!!!!!!

    good luck with that

    that's why I made the thread. I like the look of some of their stuff, but some of the prices are just outrageous. but I think with the discounted stuff.....I just might order something. going to have to figure out size tomorrow, and if the stuff I might want is still there, then :cool:
     
  19. Razardica

    Razardica Active Member

    Joined:
    Sep 25, 2003
    Messages:
    47,092
    Likes Received:
    0
    Location:
    Phoenix, AZ
    ball out one time
     
  20. dpixel8

    dpixel8 New Member

    Joined:
    Feb 8, 2001
    Messages:
    48,450
    Likes Received:
    0
    Location:
    WI Go Bucky!!!!!!!

    :rofl::rofl: a client of mine who owed me $2k from December finally got around to paying me. We were at a mutual wedding last weekend and on Tuesday he stopped by and dropped off an Omega Seamaster Pro 45.5. I am such a cheap ass, I am thinking of selling it and making a few grand :mamoru:
     
  21. Razardica

    Razardica Active Member

    Joined:
    Sep 25, 2003
    Messages:
    47,092
    Likes Received:
    0
    Location:
    Phoenix, AZ
    I have no idea what that would be worth but I know Omegas are nice.

    I own a Japanese Seiko Kinetic that I never wear...it doesn't even fit. Has four too many links. I used to be really fat.

    Not into watches.
     
  22. dpixel8

    dpixel8 New Member

    Joined:
    Feb 8, 2001
    Messages:
    48,450
    Likes Received:
    0
    Location:
    WI Go Bucky!!!!!!!

    http://www.authenticwatches.com/22005000.html :coolugh:

    he knows I collect watches. I've got a Marathon US-only issue that I :love: that I was able to acquire from my wife's cousin who's a marine. fucking love that thing.

    just another reason my accountant (wife) doesn't like my hobbies very much, and she has turned me into a cheap bastard
     
  23. Razardica

    Razardica Active Member

    Joined:
    Sep 25, 2003
    Messages:
    47,092
    Likes Received:
    0
    Location:
    Phoenix, AZ
    that's cool

    sell the watch and get the TAD Ranger hoodie and then come out to SHOT 2010 and we can ball out and get wasted and make a lot of poor choices, it'll be neat

    last time I was there I got so drunk I almost got into a street fight (I would have won) and the dude said he was a reincarnated wizard and I said that I would defeat him because my aura was particularly orange

    yeah, I know :hsugh:
     
  24. dpixel8

    dpixel8 New Member

    Joined:
    Feb 8, 2001
    Messages:
    48,450
    Likes Received:
    0
    Location:
    WI Go Bucky!!!!!!!

    :bowrofl: jesus christ. i have go to next year

    EDIT: and they don't have the Ranger hoodie. Just the Robin ones. :dunno:
     
  25. yar1182

    yar1182 New Member

    Joined:
    Mar 26, 2008
    Messages:
    4,852
    Likes Received:
    0
    Location:
    Ventura California
    I'm pretty much a 5.11 whore myself but I've been thus since way back before they got all kinds of nutty because my birthday is 5-11 thus I endorsed.

    I love their saber jacket and I got like 11ty billion pairs of their academy shorts for shooting. They make the best shorts/pants for gun games in my opinion.

    I also like to tell the tactical testical crowd when they run the gamer jibber jabber.

    "Fuck you I'm so tactical my birthday is 5. mother fucking 11 you fucking poser!"
     

Share This Page