I need a hurrcut

Discussion in 'Lifestyle' started by surrender, Aug 22, 2008.

  1. surrender

    surrender [ON MEDS]

    Joined:
    Jul 31, 2001
    Messages:
    22,582
    Likes Received:
    0
    Location:
    COLLEGE F'IN STATION
    I'm trying to grow it out, but it's too thick up top, as is readily evident in the first photo. Please advise, hugs and kisses to your naughty parts, etc. etc.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Scream_Phoenix

    Scream_Phoenix Handsome Boy Model

    Joined:
    May 31, 2001
    Messages:
    45,153
    Likes Received:
    174
    Location:
    Capital City
    just take the volume out and clean up the edges a bit.

    growing hair out is such a pain in the ass. my hair has looked like shit for 6 months :( its finally getting where i want it though.
     
  3. JayDC7

    JayDC7 oh my god it's sasquatch!?

    Joined:
    Jul 16, 2007
    Messages:
    2,758
    Likes Received:
    0
    Location:
    NY/DC
    haha i love the awkward inbetween stage.. i dont know what im doing with my hair, so its a mess right now.
     
  4. surrender

    surrender [ON MEDS]

    Joined:
    Jul 31, 2001
    Messages:
    22,582
    Likes Received:
    0
    Location:
    COLLEGE F'IN STATION
    Thanks guys, I'm glad to know that I'm not the only one who has dealt with the "awkward inbetween stage"
     
  5. JayDC7

    JayDC7 oh my god it's sasquatch!?

    Joined:
    Jul 16, 2007
    Messages:
    2,758
    Likes Received:
    0
    Location:
    NY/DC
    hes right though, not much you can do, but try to keep it in check.
     
  6. Kafka

    Kafka New Member

    Joined:
    Feb 16, 2007
    Messages:
    48,664
    Likes Received:
    0
    Location:
    Los Angeles --> D.C.
    are you indian? you probably have straight but thick hair right? ya, all you need to do is get a stylist to take the thickness out and clean up the edges. i know, it's annoying to get ur hair long cuz it just gets thick and sticks up and out instead of lying flat
     
  7. surrender

    surrender [ON MEDS]

    Joined:
    Jul 31, 2001
    Messages:
    22,582
    Likes Received:
    0
    Location:
    COLLEGE F'IN STATION
    Spic :hs: But yeah, I have really straight and thick hair, and it's pretty much impossible to style. I usually just sweep it to one side without any product
     
  8. m1lk

    m1lk New Member

    Joined:
    Aug 27, 2003
    Messages:
    75,570
    Likes Received:
    0
    Location:
    Ижевс
    japanese hair straightening, then go from there
     
  9. Kafka

    Kafka New Member

    Joined:
    Feb 16, 2007
    Messages:
    48,664
    Likes Received:
    0
    Location:
    Los Angeles --> D.C.
    im actually considering this, too bad it's really expensive :hs:
     
  10. surrender

    surrender [ON MEDS]

    Joined:
    Jul 31, 2001
    Messages:
    22,582
    Likes Received:
    0
    Location:
    COLLEGE F'IN STATION
    For the record, here's a photo of a (passport) photo of me with short hair

    [​IMG]
     
  11. Kafka

    Kafka New Member

    Joined:
    Feb 16, 2007
    Messages:
    48,664
    Likes Received:
    0
    Location:
    Los Angeles --> D.C.
    wow you totally look indian, persian, or armenian :rofl:
     
  12. JayDC7

    JayDC7 oh my god it's sasquatch!?

    Joined:
    Jul 16, 2007
    Messages:
    2,758
    Likes Received:
    0
    Location:
    NY/DC
    it also looks like you lost a decent amount of weight
     
  13. Phlab

    Phlab OT Supporter

    Joined:
    May 2, 2004
    Messages:
    35,867
    Likes Received:
    41
    Location:
    NYC/Columbus
    get the nyc modelboi/fash cut. basically mostly every male model gets this cut, no homo i think it looks deese. lemme find a pic for reference.. but basically they scissor the sides short

    :rofl: .... scissor

    scissor the sides very short, leave a good amount of the length up top on (maybe thin it out a bit in your case).

    check it..

    well i could only find pics of myself, these are gonna be really gay sorry but it's the best i can do to illustrate the cut

    front, hella messed up though
    [​IMG]

    side.. notice the clean look (done with scissors, not a buzz-buzz)
    [​IMG]
     
  14. surrender

    surrender [ON MEDS]

    Joined:
    Jul 31, 2001
    Messages:
    22,582
    Likes Received:
    0
    Location:
    COLLEGE F'IN STATION
    150 when that was taken, 145 now, but I lost the weight due to a stomach virus :hs:

    Phlab, I like your hairstyle, but I think my hair is too thick for it. I'll ask my stylist on Saturday
     
  15. Scream_Phoenix

    Scream_Phoenix Handsome Boy Model

    Joined:
    May 31, 2001
    Messages:
    45,153
    Likes Received:
    174
    Location:
    Capital City
     
  16. Phlab

    Phlab OT Supporter

    Joined:
    May 2, 2004
    Messages:
    35,867
    Likes Received:
    41
    Location:
    NYC/Columbus
    i'd be careful about the asymmetry brew. it'll go from a classic haircut to scene in 5 degrees yaddaimean. the good thing about this cut is you can create asymmetry with your bangs just by how you style your hair.

    unless you wanna move to williamsburg to fit in.. i think that asymmetrical cuts are kinda wack
     
  17. lim f(x) = f(a)

    lim f(x) = f(a) New Member

    Joined:
    Aug 7, 2003
    Messages:
    247,688
    Likes Received:
    0
    Location:
    Houston
  18. lim f(x) = f(a)

    lim f(x) = f(a) New Member

    Joined:
    Aug 7, 2003
    Messages:
    247,688
    Likes Received:
    0
    Location:
    Houston
    get ready to shell out $45 + tip
     
  19. Scream_Phoenix

    Scream_Phoenix Handsome Boy Model

    Joined:
    May 31, 2001
    Messages:
    45,153
    Likes Received:
    174
    Location:
    Capital City
    nothing too crazy and i dont think im gonna mess with the long (top) part. well see... ill post before and after pics
     
  20. Phlab

    Phlab OT Supporter

    Joined:
    May 2, 2004
    Messages:
    35,867
    Likes Received:
    41
    Location:
    NYC/Columbus
    just got my haircut today.. same style. id try it man... they can thin out the top with some crazy scissors.

    as you can tell it looks amazing

    [​IMG]
     
  21. Scream_Phoenix

    Scream_Phoenix Handsome Boy Model

    Joined:
    May 31, 2001
    Messages:
    45,153
    Likes Received:
    174
    Location:
    Capital City
    Brint: Have you seen the way he combs his hair?
    Meekus: Or like, doesn't, it's like, ex-squeeze me, but have you ever heard of styling gel?
    Brint: I'm sure Hansel's heard of styling gel, he's a male model.
    Meekus: Uh, earth to Brint, I was making a joke.
    Brint: Uh, Earth to Meekus, duh okay I knew that!
    Meekus: Uh, Earth to Brint, I'm not so sure you do because you were all like 'well I'm sure Hansel's heard of styling gel' like you DIDN'T know it was a joke! aha, haha
     
  22. Scream_Phoenix

    Scream_Phoenix Handsome Boy Model

    Joined:
    May 31, 2001
    Messages:
    45,153
    Likes Received:
    174
    Location:
    Capital City
  23. epitaphex

    epitaphex New Member

    Joined:
    Aug 24, 2006
    Messages:
    4,198
    Likes Received:
    0
    Location:
    bayarea
    :wtf:
     
  24. Bish

    Bish New Member

    Joined:
    Apr 28, 2008
    Messages:
    39
    Likes Received:
    0
    :rofl::rofl::rofl:
     
  25. Bish

    Bish New Member

    Joined:
    Apr 28, 2008
    Messages:
    39
    Likes Received:
    0
    :naughty: you have a pretty smile!:wavey:
     

Share This Page