freshly waxed rx7! :)

Discussion in 'That'll Buff Right Out' started by turdburglar, Sep 16, 2005.

  1. turdburglar

    turdburglar chicken curry with naan

    Joined:
    Dec 16, 2001
    Messages:
    2,364
    Likes Received:
    0
    QEW (used for the first time, amazed at the lack of rinsing needed)
    dacp w/ PC
    nxt wax
    s100

    i gotta get myself more prodcuts.. these arent gonna cut it :( in any case, i was quite happy w/ the end result.. the paint looked much wetter and felt a hell lot slicker :)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Scottwax

    Scottwax Making detailing great again! Moderator

    Joined:
    May 5, 2000
    Messages:
    160,083
    Likes Received:
    725
    Location:
    Home of the Texas Rangers
    Not going to cut it? Looks pretty damn good to me! I'd suggest adding Optimum Polish as your go to polish, or as a step following DACP.
     
  3. Moose

    Moose New Member

    Joined:
    Aug 9, 2003
    Messages:
    13,087
    Likes Received:
    0
    Location:
    Seattle
    :drool: that's sexy, what year is that? what pc do you use?
     
  4. turdburglar

    turdburglar chicken curry with naan

    Joined:
    Dec 16, 2001
    Messages:
    2,364
    Likes Received:
    0
    scottwax; thx! i'll look into that! i was on teh wall between polishes, but perhaps no more if you recommend this :p

    moose; thx! it's a 93.. i use the PC 7424!
     
  5. dan avoN7

    dan avoN7 New Member

    Joined:
    Nov 4, 2003
    Messages:
    1,793
    Likes Received:
    0
    Location:
    Danville, CA
    nice looking FD man, what's done to it?
     
  6. Parabellum

    Parabellum Molon Labe!

    Joined:
    Jan 7, 2004
    Messages:
    18,089
    Likes Received:
    0
    Location:
    Los Angeles
    Wow that looks really wet. Nice job.
     
  7. NEGROTIATOR

    NEGROTIATOR New Member

    Joined:
    Feb 25, 2005
    Messages:
    21,514
    Likes Received:
    0
    Location:
    San Diego, CA
    great job, that looks VERY wet. What rims are those? Did you get 'em powdercoated?
     
  8. turdburglar

    turdburglar chicken curry with naan

    Joined:
    Dec 16, 2001
    Messages:
    2,364
    Likes Received:
    0
    thx for the compliments guys! i was quite particular yesterday and it took me awhile - that is for the exterior. :o interior will be done today!

    the car just has a full 3" exhaust, and a PFC for power mods. a bunch of suspension tadbits here and there.. :) the wheels are volk TE37s originally in white. the previous owner of the wheels took the sticker off (there's still the rays sticker on the inside) so yeah, it looks like it's been refinished. and before anything says the white is quite the contrast, my original intentions were to powdercoat them a diff colour but oddly enough this is growing on me :o
     
  9. turdburglar

    turdburglar chicken curry with naan

    Joined:
    Dec 16, 2001
    Messages:
    2,364
    Likes Received:
    0
    took a full pic of the car today!

    [​IMG]

    quite damn happpy. .hahaha
     
  10. NEGROTIATOR

    NEGROTIATOR New Member

    Joined:
    Feb 25, 2005
    Messages:
    21,514
    Likes Received:
    0
    Location:
    San Diego, CA
    lol i thought they were volks but wasn't sure if they came in white. imo they make it look like a toy car but if you like it then more power to ya.
     
  11. dan avoN7

    dan avoN7 New Member

    Joined:
    Nov 4, 2003
    Messages:
    1,793
    Likes Received:
    0
    Location:
    Danville, CA
    wow full car shot looks amazing. I've always wanted to get a nice clean FD. I personally like the white te37's, looks good.

    my fav are bronze ce28's though, I don't think i'll ever take them off my car for another wheel.
     
  12. strath

    strath sleep all day, drink your life away

    Joined:
    Mar 13, 2004
    Messages:
    1,750
    Likes Received:
    0
    Location:
    Australia
    nice car, hopefully have a FD one day :x:
     
  13. Scottwax

    Scottwax Making detailing great again! Moderator

    Joined:
    May 5, 2000
    Messages:
    160,083
    Likes Received:
    725
    Location:
    Home of the Texas Rangers
    Jeez, that paint looks damn good in that full car shot! Looks like you could cliff dive into the paint and never touch metal. :bowdown:
     

Share This Page