A&P Come in here and tell me how much I suck at graphic design...

Discussion in 'Lifestyle' started by jared_IRL, Oct 9, 2009.

  1. jared_IRL

    jared_IRL OT Supporter

    Joined:
    Feb 12, 2006
    Messages:
    17,737
    Likes Received:
    55
    And then come check out the exhibit!

    [​IMG]
     
  2. ov3n

    ov3n Active Member

    Joined:
    Aug 20, 2002
    Messages:
    1,508
    Likes Received:
    0
    Too many typefaces!

    I'd totally check it out too if I was close.
     
  3. dmora

    dmora Guest

    my eyes!! it burns!!! :wtc:

    great photo work tho. :h5:
     
  4. dmora

    dmora Guest

    One thing that bugs me about the photo... If its film noir, it would be awesome if you coulda procured some sort of vintage gun. :o

    But thats neither here nor there. Grats on the exhibit still. :cool:
     
  5. jared_IRL

    jared_IRL OT Supporter

    Joined:
    Feb 12, 2006
    Messages:
    17,737
    Likes Received:
    55
    the gun IS vintage... :p automatics were quite the rage at the time....

    I actually researched the hell out of that before I did the shooting...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    and yeah, the typefaces bother the shit out of me too... How are you supposed to deal with 3 different companies logos with 3 completely different fonts?!?!
     
  6. dmora

    dmora Guest

    I think thats a modern 9mm tho right?

    Logos are different than information type faces. Logos at the bottom.
     
  7. ov3n

    ov3n Active Member

    Joined:
    Aug 20, 2002
    Messages:
    1,508
    Likes Received:
    0
    Toss up the photo and let us have a stab at it?
     
  8. dmora

    dmora Guest

    [y]M_4rQS-Er0w[/y]
     
  9. dmora

    dmora Guest

    are you using InDesign?

    NEVER lay out type in Photoshop, Illustrator is "ok" but not best.
     
  10. ok_computer

    ok_computer OT Supporter

    Joined:
    Jan 24, 2005
    Messages:
    15,615
    Likes Received:
    0
    Location:
    Edmonton, AB, Canada
    link to work online anywhere?
     
  11. Kappa00

    Kappa00 Pizza

    Joined:
    Nov 25, 2008
    Messages:
    372
    Likes Received:
    0
    just some suggestions

    [​IMG]
     
  12. jared_IRL

    jared_IRL OT Supporter

    Joined:
    Feb 12, 2006
    Messages:
    17,737
    Likes Received:
    55
    Yeah, using Illustrator.... Never used InDesign before... :o

    http://www.32countiesphoto.com/galleries/filmnoir/

    :bowdown: thanks!
     
  13. Bolicious

    Bolicious Handleobraese

    Joined:
    Aug 5, 2000
    Messages:
    43,793
    Likes Received:
    0
    Location:
    Ellicott City, MD
    :rofl: @ lens flare
     
  14. jared_IRL

    jared_IRL OT Supporter

    Joined:
    Feb 12, 2006
    Messages:
    17,737
    Likes Received:
    55

    Yeah, the lens flair is fucking hysterical! :rofl:

    Updated it with suggestions! See first post.
     
  15. Kappa00

    Kappa00 Pizza

    Joined:
    Nov 25, 2008
    Messages:
    372
    Likes Received:
    0
    Center location over domus and move the 32 counties logo to be aligned with the stuff above it.
     
  16. isaac86hatch

    isaac86hatch This thread sucks

    Joined:
    Oct 3, 2005
    Messages:
    27,892
    Likes Received:
    0
    Location:
    Oregon
    PS, fix the transparency on your 32 logo.
     
  17. xenon supra

    xenon supra OT Supporter

    Joined:
    Feb 3, 2005
    Messages:
    33,675
    Likes Received:
    0
    Location:
    San Diego, CA
  18. psykosis

    psykosis Go placidly amid the noise and the haste

    Joined:
    Oct 31, 2001
    Messages:
    123,841
    Likes Received:
    157
    Location:
    Listing between sin and salvation
    the multiple fonts bug me, but otherwise it's solid.

    edit: really it's the "Film Noir" font that's killing me. Check out the following fonts:

    betty noir

    consolas

    copperplate gothic bold

    depressionist three

    english or edwaridan script

    felix tilting

    orator std

    prestige elite std

    trajan pro
     
    Last edited: Oct 9, 2009
  19. Deepsix

    Deepsix OT Supporter

    Joined:
    Jan 22, 2004
    Messages:
    19,537
    Likes Received:
    0
    Location:
    Canada
    seriously :ugh: pick one font.
     
  20. Fucker

    Fucker out of the fast lane, bitches

    Joined:
    Jan 28, 2005
    Messages:
    11,538
    Likes Received:
    0
    Location:
    The Left Coast
    you suck at graphic design
     
  21. dmora

    dmora Guest

  22. dmora

    dmora Guest

    You suck at constructive criticism.
     
  23. jared_IRL

    jared_IRL OT Supporter

    Joined:
    Feb 12, 2006
    Messages:
    17,737
    Likes Received:
    55
    there's like 8 fonts on these!

    [​IMG]

    [​IMG]



    :p


    Yeah, I see what you guys mean... I like the different font for the title though... the rest of the text would look shitty if I used the same one...

    The fonts i'm using are american typewriter and century gothic... A graphic design instructor at the college picked them out for me...
     
  24. Keiphus

    Keiphus my dog eats bears

    Joined:
    Feb 22, 2005
    Messages:
    6,138
    Likes Received:
    0
    Jared, post up the blank image.

    The lens flare made me lol, i didn't notice it at first. :mamoru:
     
  25. dmora

    dmora Guest

    The theme is unified tho ;) its all stylized. Not just Horizontal flat text.
     

Share This Page