A&P Awesome panoramic shots

Discussion in 'Lifestyle' started by NSX, Feb 3, 2005.

  1. NSX

    NSX OT Supporter

    Joined:
    Mar 23, 2004
    Messages:
    8,965
    Likes Received:
    20
    Location:
    none yo'
  2. ElDude

    ElDude Hiya!

    Joined:
    Jun 20, 2004
    Messages:
    239
    Likes Received:
    0
    Location:
    North Wales
    I like the panning quicktime thingy-ma-bob.
     
  3. Jenny Jenn

    Jenny Jenn New Member

    Joined:
    Dec 13, 2004
    Messages:
    2,772
    Likes Received:
    0
    Location:
    Newark, Delaware
    yeah my camera has the mode where you can take those and it lines it all up for you. pretty awesome.
     
  4. cant you just set the camera on a tripod and take 4 + or - pics while rotating?
     
  5. Claydus

    Claydus Active Member

    Joined:
    Jul 2, 2001
    Messages:
    8,786
    Likes Received:
    1
    Location:
    Alpharetta, GA
    thats more than just 4 pics
     
  6. ElDude

    ElDude Hiya!

    Joined:
    Jun 20, 2004
    Messages:
    239
    Likes Received:
    0
    Location:
    North Wales
    A hell of a lot more :p
     
  7. NSX

    NSX OT Supporter

    Joined:
    Mar 23, 2004
    Messages:
    8,965
    Likes Received:
    20
    Location:
    none yo'
    I think he actually has a panoramic camera to do this sort of thing.
     
  8. Jenny Jenn

    Jenny Jenn New Member

    Joined:
    Dec 13, 2004
    Messages:
    2,772
    Likes Received:
    0
    Location:
    Newark, Delaware
    yup. i did this with my camera of my parent's house. of course, my subject isnt NEARLY as interesting as that one, but...

    [​IMG]

    this is a 180 degree shot and it consists of 9 separate photos. I have a program that came with my camera and it puts the photos together for you so you dont have to do it in photoshop.
     
  9. NSX

    NSX OT Supporter

    Joined:
    Mar 23, 2004
    Messages:
    8,965
    Likes Received:
    20
    Location:
    none yo'
    What's your camera?
     
  10. Jenny Jenn

    Jenny Jenn New Member

    Joined:
    Dec 13, 2004
    Messages:
    2,772
    Likes Received:
    0
    Location:
    Newark, Delaware

    Canon Powershot G6........ But I'm pretty sure the panoramic feature comes on a lot of Canons, because it was on my A70 too.
     
  11. It seriously cant be hard to piece all the pictures together in photoshop unless you take forever to take the shots or screw up and miss a huge section of the shot :rofl:
     

  12. OMG you live in delaware too!!!!!!!!!

    w00t we're starting get a lot of DE-OT members in here! Dover here :big grin:
     
  13. Jenny Jenn

    Jenny Jenn New Member

    Joined:
    Dec 13, 2004
    Messages:
    2,772
    Likes Received:
    0
    Location:
    Newark, Delaware
    :wavey::wavey::wavey: I am originally from Bear but I go to the University of Delaware now.


    and it IS REALLY hard to do it in photoshop, for real. heres one i tried before i realized i had the program/setting... (its of my room and im sure the uneven lighting didnt help much, but here it is)
    [​IMG]

    Oh, and the thing about the panoramic thing is that, you take one pic then on the viewer, the pic you already took is still there and you line up the one you are about to take with it. it makes it super easy. (if that makes sense...if i could take a pic i would)

    yeah... pretty damn bad. and i just did one of my dorm room tonight:

    [​IMG]

    but i used the panoramic setting on this one.

    its fun stuff... but the dorm is so damn small that you cant see much. haha.
     
  14. NSX

    NSX OT Supporter

    Joined:
    Mar 23, 2004
    Messages:
    8,965
    Likes Received:
    20
    Location:
    none yo'
    Questions about the panoramic feature:

    1. The camera does the stitching for you and stores it or do you need a computer for that? (Aside from work, I don't own a computer.)

    2. Can you have a lab print out the panoramic picture as a whole pic or do they print it seperately in 4x6 and you have to stick it together yourself? (I don't know much about digital photography. I'm still in 35mm mode).

    Thanks.
     
  15. MelloBoy

    MelloBoy New Member

    Joined:
    Jan 24, 2005
    Messages:
    139
    Likes Received:
    0
    if you don't have the same bracketing and white balance for each shot (lock bracket and white balance) it will come out shitty

    if you don't adjust for parallax, it will come out shitty (software will take care of this)

    if you don't use a tripod it will come out shitty

    if you want to see someone who has quite a bit of talent for stitched photos, look here:
    http://tawbaware.com/maxlyons/index.html
    may not be the best composition in the world, but his stitches are of very high quality...also read through the 1gp (gigapixel) photo schpeel :)

    melloboy
     

Share This Page